Pierniki

Święta Bożego Narodzenia  to wpisane  w tradycję spotkania rodzinne przy suto zastawionym stole: pierożki Babci, pierniczki Cioci, kutia i wiele innych pyszności. Jednak te kilka dni mogą zniweczyć czas i osiągnięcia, które wypracowaliśmy zmieniając nawyki żywieniowe, stosując diety, zrzucając zbędne kilogramy. To prawdziwe wyzwanie dla osób, które są na diecie. Pojawia się pytanie: jak nie przywitać Nowego Roku z nadprogramowymi kilogramami?

Oto kilka rad jak nie przytyć w Święta.

1. Umiar

Stół ugina się od pyszności, a my mamy ochotę na wszystko. Podejdźmy do tego z umiarem. Najważniejsza zasada: Dwa pierogi smakują tak samo jak 10! Spróbujmy, a nawet skosztujmy, ale nie objadajmy się.

2. Kto ze sobą nosi…

Przygotujmy swoje wersje „light” produktów np:.  w sałatce warzywnej majonez zastąp jogurtem naturalnym, a rybę upieczmy zamiast smażyć. Przygotowane zdrowe przekąski nie pozwolą zniweczyć dotychczasowej diety.

3. Zostaw wyrzuty sumienia w domu

Jeżeli Mama przygotowała Twój ulubiony sernik z rodzynkami to zjedz KAWAŁEK, jedz go pomału i smakuj każdy kęs.

Ciesz się spotkaniem rodzinnym, nie skupiaj się tylko na diecie.

4.  Aktywne Święta

Nie ograniczajmy się tylko do siedzenia za stołem: marszobieg rano, spacer po obiedzie, czy nawet gra na „kinekcie” z całą rodziną to może być nowa tradycja, która pozwoli nam spalić trochę kalorii.

5. Dobry wybór

Sięgajmy po to co zdrowe (owoce)  zamiast folgować swojemu łakomstwu i zjadając wszystkie czekoladowe cukierki zawieszone na choince :p

6. Wyjątkowy czas

Święta to czas wyjątkowy, więc  wybierajmy wyjątkowe dania, które będziemy mieli okazję spróbowania za rok.

7. Procenty to też kalorie

Pilnujmy by toasty wznoszone przy stole, nie zamieniły się w poświąteczną oponkę.

Mała ściąga :p

1g alkoholu to 7 kcal.

  • kieliszek wina białego słodkiego (120 ml) – 110 kcal
  • kieliszek wina białego wytrawnego (120 ml) – 80 kcal
  • kieliszek wina białego półwytrawnego (120 ml) – 90 kcal
  • kieliszek wina czerwonego słodkiego ( 120 ml) – 115 kcal
  • kieliszek wina czerwonego półsłodkiego ( 120 ml) – 92 kcal
  • kieliszek wina czerwonego wytrawnego ( 120 ml) – 80 kcal
  • kieliszek wódki czystej ( 50 ml) – 110 kcal

 

 SMACZNEGO I WESOŁYCH ŚWIĄT